Ny kitesurfer

This topic contains 2 replies, has 3 voices, and was last updated by  Kent Ellegaard 3 years, 2 months ago.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Bo Weibull
    Participant

Hej

Jeg vil gerne i gang med Kitesurfing til foråret. Jeg har “allerede” nappet 2 x kursus og regner med at tage et eller to kursus ekstra til foråret.
    Lige nu går jeg og kigger efter en kite. Mit spørgsmål går på om man skal købe en brugt drage eller en ny. Jeg har nemlig hørt at man ødelægger dragen som nybegynder idet den bliver hamret ned i vandet så meget ? passer det ?
    Forhandlerne siger at man helt sikkert skal købe en ny, så man har noget god udstyr man kan bruge den næste mange år.

Hej og velkommen til sporten.. :-)

Personligt ville jeg vælge nyt eller nyere brugt.
    Jeg vil gå for en Bandit 7 fra F-One den er mega stabil og kan tåle nogle tæv.
    Det er klart man i starten vil sende kiten i vandet, men de er bygget til det.

Se at få købt en kite og kom på vandet.. Husk en varm våddragt til efteråret/vinter
    C-Skins Hot wired er et konge bud.

Kent Ellegaard
    Participant

Hej Bo

Sidste år tog vi vores første kursus. Vi nåede kun lige hjem og fik købt noget gammelt billigt shit på DBA.( fortryder jeg i dag)
    Vi kontaktede så kitedanmark og fik så købt vores første kite. Her var det bare at puste op og ud på vandet.
    Vores første kite vi købte var en Best. Men sejler i dag F-one.
    Hvis jeg var dig ville jeg gå efter f-one banditten da den er nem for begynderen og super fed når man også er lidt øved og meget øved…

Start med 1 kite fx 12 kvm og spar så op til fx 8/9 er( kommer selvfølgelig an på din størrelse.)

Ses på vandet!!!!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.