kite ferie

This topic contains 4 replies, has 5 voices, and was last updated by  Isak Anton Petersen 1 year, 8 months ago.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Christian Petersen
    Participant

Hej jeg er nybegynder, og kunne godt tænke mig at kombinerer min efterårsferie med kitesurfing, er der nogen der kan anbefale nogle steder og evt. rejse bureauer. har kigget lidt på Spanien eller Portugal.

Tomas Schodt
    Moderator

Hi Christain.
    God ide. Det er for fedt at rejse med kitesurfing udstyr !!

Jeg kender Spanien / Tarifa hvilket er rigtig fint til kite.
    Men nu hvor du spørger vil jeg anbefale dig at overveje Rhodos eller Egypten.
    Min oplevelse er, at vinden er bedre. Og faktisk kan du finde billigere rejser dertil.

Rhodos skal du ned på syd øen. For at finde de virkelig gode steder.

Når ja ellers skal du overveje Dahkla. Det sted spiller virkelig også for en uge…..

sman
    Participant

Jeg kan varmt anbefale El Gouna i efterårsferien. Søg evt på diverse rejsebeskrivelser om El Gouna….

Der er 25-28c i efteråret og vind typisk til 9-12m2. Det er relativt billigt særligt med All Inclusive.

Det her en en rigtig god kitestation:

http://elgouna.kiteboarding-club.com/en/

Enjoy!

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.

Anderss
    Participant

Hej Christian

Jeg vil har været i Spanien at surfe flere gange.

Men synes stemningen i Tariffa er ledt som on de lokale er lidt træt af turister.

Endvidere er der også mega mange mennesker på stoppet som dog er meget stort.

Men hvis jeg må anbefale noget ville jeg klart rejse til Rhodos.

Denne graske Ø holder 100% hvis det er kiteferie.

Der er både stop lige uden for byen så man faktisk kan tage en knallert eller taxi til spottet og man kan få sit udstyr opbevaret på spottet for små penge.

Endvidere er der også HElt nede i den sydlige ende af Øen Prasinisi eller hvordan det staves som her helt i top til kitesurfing.

Og best af alt er der skide hyggeligt på Rhodos Ø samt de lokale er meget venlige ifht. spanien.

Skal sku snart dertil igen.

;-) Hvad end du vælger så go ferie.

Hej Torben Vind sæsonen hedder midt juni til midt September, det er her der åben på de forskellige kiteskoler, men jeg har været der 2 gange nu i efterårsferien som er oktober uger 42 og der har vi begge gange haft super vind nede syd på spot Prasonisi.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.