Hjælp jeg er ny

This topic contains 1 reply, has 2 voices, and was last updated by  Jonas Louw-Reimer 3 years, 4 months ago.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Steffen Bergum
    Participant

Hej jeg er ny og hookd. Jeg er en mand på 110 kg og ved ikke helt hvilken størrelse kite og board jeg skal kaste mig ud i . Så håber lidt på lidt hjælp fra jer

Jonas Louw-Reimer
    Participant

Du skal vælge en kite på 14 kvm som din primære kite. Dertil vil du helt sikkert blive glad for en 10’er når vi nærmere os efteråret, hvor vindstyrkerne bliver lidt højere. Men en 14’er til sommeren, vil være den du vil få mest ud af pt. Mht board skal du gå efter et board på mellem 137 og 145 afhængig af dit ambitionsniveau. Hvis du ved, at du er typen der lærer hurtigt, og derfor hurtigt vil gå efter at lave hop og andet freestyle gøgl skal du gå efter et board på omkring 137. Derimod, hvis du vil have et board der kan hjælpe dig lettere igang de første par gange på vandet, og sejler i lidt mindre vind skal du have et lidt større board.

Jeg kan anbefale dig, at tage et kik på F-One bandit. Den bruger jeg selv, og er meget alsidig, og den kan du bruge uafhængigt af dit niveau! Derfor behøver du ikke at udskifte kites lynhurtigt fordi de bliver kedelige.

Håber det var svar nok. Mvh Jonas

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.