God starter Kite til 100 kgs manden?

This topic contains 4 replies, has 4 voices, and was last updated by  Emely Freja 3 years, 2 months ago.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Kasper Poulsen
    Participant

Hej folkens.

Jeg er helt ny til det her kite, men meget interesseret.

Har fundet en Flexifoil Proton 2012 – 12 m. til salg som jeg kraftigt overvejer at købe.

Jeg kan læse mig frem til at, det skulle være en god starterkite men er i tvivl om størrelsen?

Jeg er en gut på lige godt 100 kg og 184 cm høj. (Vægten er dog på vej ned.) Er kiten så for lille til mig? Eller kan jeg i ro og mag starte ud med denne kite?

På forhånd tak. Kasper.

Jonas Louw-Reimer
    Participant

Hej Kasper.

Flexifoil Proton er en udemærket begynderkite. Dog vil du hurtigt vokse fra den, da den hurtigt bliver kedelig.

Hvis jeg var dig ville jeg overveje at bruge lidt flere penge på en kite som du kan bruge i mange år uden at du bliver træt af den.
    Den kite jeg vil anbefale hedder F-One bandit. Denne kite er en perfekt kite til begynderen, fordi den er ultra stabil i luften, vandstarter super godt, og vil gøre din start noget lettere.

Størrelsesmæssigt vil du med én kite sandsynligvis få mest ud af en 12 m2. Dog ville en 10 m2 eller mindre, passe bedre til den årstid vi er i, med hård blæst.

Når det er sagt skal du jo også vælge at tage ud de dage hvor vinden er moderat når du er begynder, og så vil en 12 m2 passe godt.

Håber det var svar nok.

Mvh Jonas

Kasper Poulsen
    Participant

Hej Jonas.

Tak for svar, det var til stor hjælp..

Tomas Schodt
    Moderator

Det er korrekt som Jonas skriver.
    Jeg vil lige sige når du kigger på brugt udstyr og fra 2012. Så skal du være sikker på kvaliteten af den. Flere gamle kites er bladder iret væk. Det betyder som det første skal alle bladder skiftes… Altså hurtig en dyr træls omgang.
    Herefter vil jeg sige proton er en ok Kite. Men jeg ved den ikke er så god tik de tunge drenge, da i trækker kræften ud af den. Her vil hurtigt opleve en stor fordel med en Kite som f-one bandit kiten…

Emely Freja
    Moderator

Min far passer nogenlunde størrelsesmæssigt til dig og han har en fone bandit 14m2. Han sejler tit lidt større kites end andre fordi han syntes det er lettere at øve nye ting, når man er godt powered. Han har før sejlet andre mærker, men har nu fundet en kite han er rigtig glad for :-)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.