F one Mitu strapless 2015

Tagged: 

This topic contains 3 replies, has 3 voices, and was last updated by  sman 2 years, 10 months ago.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

sman
    Participant

Jeg vil have dette board til at sejle herhjemme og øve aerials, freestyle, sejle småbølger mm. Er i tvivl om størrelsen. 5″6 eller 5″8.

Nogen inputs tak?

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    Profile photo of StenA
    StenA
    Participant

Jeg prøvede 5’10 sidste weekend i Greve. Det sejler SUPER fedt. 2015 modellen er lidt smallere end 2014 og det virkede til at være lettere at smide rundt i bølgerne. Jeg tror 5’6 bliver for småt med mindre, det er rigtig gode bølgedage og dem ser vi desværre ikke så mange af herhjemme.

Hej
    Jeg har sejlet Mitu 5,8 et par måneder (dog ikke været ude de sidste 3 uger :) da jeg lige havde en finne der snittede numsen lidt voldsomt. Har lagt en midtvejs test ind under Kitedanmark.dk, Fone Mitu Pro. der står lidt om mine oplevelser med boardet.

Jeg er ikke den største tilhænger af at anbefale størrelse. Men her er lidt regler jeg lever efter.
    1. Aldrig den store – Aldrig den lille
    2. Liter (22,?) passer godt til 84kgs
    3. (1 hardcore bølgebræt – 1 throw around bølgebræt) eller i dette tilfælde kun 1 Mitu

Håber at dette hjælper lidt på vej, ellers spørg og jeg fortæller hvad jeg personligt syntes.
    Og så lige hurtigt, det er et herresjovt bræt, der kan tåle tæsk :-) og jeg glæder mig helt vildt til at komme ud igen.
    Vh Christian (Munke)

sman
    Participant

Tak for inputs! De berører alle de tanker jeg har gjort. Skal siges jeg har et decideret bølgeboard til Cape Town. Her var jeg også i tvivl om størrelse qua min erfaring(2-3 år bølger). Valgte 5´9 fremfor 5´7. Bange for 5´7 blev for lille trods store bølgedage i CT.

Mitu vil jeg bruge til sjov og spas primært og ikke sejle bølger som primære og tænker derfor 5´6 kunne være lidt nemmere at smide rundt end 5´8

Hvis flere input hører jeg gerne!

Tak

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You must be logged in to reply to this topic.