Bølgeboard

Tagged: , ,

This topic contains 6 replies, has 5 voices, and was last updated by  Rikke Pedersen 4 years ago.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Rikke Pedersen
    Participant

Kan man lærer at sejle bølger med et fish 5,6 eller er det nødvendigt at investere I f.eks et Mito signatur board???

sman
    Participant

Du kan lære at øve vendinger og det mest basale men vil du virkelig i bølger skal du nok gå efter et decideret bølgeboard. Du nævner Mito board….det er så toppen af poppen. Mindre kan selvfølgelig gøre det. Lyder til du er til F-one så overvej Signature eller det mere prisbevidste og allround Surf 5″11

Rrd Denmark
    Participant

Jeg ville nok vælge et der var lidt større
    Men det kommer nu også an på om du sejler med stropper eller uden
    uden der syntes jeg nok det er for lille
    men det er nok mig 5″10 og op efter hvis du vil igang med Wave
    der har man alså brug for nogle flere liter i board

• This reply was modified 4 years ago by  Rrd Denmark.

Du skal klart gå efter det nye Mito Board i 5,10 det er BOMBEN..
    Dit Fish kan du øve dig på og bruge til letvinds sessions.

Tomas Schodt
    Moderator

Nu tager jeg lige F-one Bølgeboard da det er dem jeg kender mest til.

Fish som spørger til:
    Kan du sagtans lære at sejle bølge på og det er let til dette.
    Boardet går mere upwind end noget andet board derude. OGså starter planer det rigtig let. Hvilket betyder det også bliver lettere for begynderen.

Den nye Mitu er uden tvivl valget for mig i år. jeg har aldrig set så lækkert et board.
    Boardet kan sejles med og uden stropper . Personligt anbefaler jeg, at folk prøver dette uden stropper.
    Mitu pro model er det vildeste bølgeboard til kitesurfing jeg har set til dato. shape og mål kan ikke blive mere rigtig. Selv så detaljer som en kant til at gribe boardet, hvis man vil lave nogle tricks er lavet på boardet – så gennemført !!

Svaret er nok du sagtans kan sejle dem begge som begynder. Men syntes ikke du kan undvære den ene frem for den anden. For det er begge kanon bølgeboard / letvinds board på hver deres måde.

Rrd Denmark
    Participant

Er ikke helt enig med dig Tomas
    men syntes Christoffer rammer den ret godt
    Fish sejler godt men syntes der er lidt mere skim over det men der er det alså også rigtig sjovt
    at sejle på
    MEN det er jo en smag sag :-)

Men Rikke prøv med det du har
    Det er jo bare at komme ud på bølgen den blå

Rikke Pedersen
    Participant

Haha tak for inputs drenge.. Damn it! Det var så 1-0 til Christoffer i diskussionen om, hvorvidt han igen igen bliver NØDT TIL at investere i et nyt board ;)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You must be logged in to reply to this topic.